knockeduplife

No sleep for me

Kategori: Allmänt

Har sovit skit inatt, eller inatt och inatt, snarare imorse... Fick sån jävla halsbränna när jag gick och la mig att det inte gick att sova. Efter tre timmat i sängen så klev jag upp och startade tvn för att kolla om det fanns nå skit att se på. Förlossningskliniken var på tv och jag skulle aldrig ha fortsatt att kolla på programmet. Dem visade hur det kunde gå till osv, och eftersom att jag är rädd att knodden är jätte stor med tanke på att den vägde 3100 i vecka 34/35 så skulle dem självklart visa två mammor som födde ungar på 4700 och 4800, en med kejsarsnitt och en vaginalt. Nu är jag lite orolig för både vaginalt och kejsarsnitt. Mest kejsarsnitt när man fick se hur dem skar upp magen och tömde allt fostervatten. Men vaginalt såg inte så nice ut heller när dem var tvunga att klippa. Huvva.
Var iallafall hos barnmorskan idag igen för koll. Hade inte gått upp mer i vikt tack och lov allt såg jätte bra ut, bara de att sf måttet hade ökat till 40 från 36. Så nu blir det att fara till Lycksele för att göra en ny viktuppskattning. Så ni kanske kan förstå min noja efter att ha sett de där programmet. Ja just de ja, knodden har även fixerat sig så nu är det alltså bara att vänta. Spännande!
Nu ska jag äta upp mina goda mackor och sedan ska jag lägga ner skallen på soffan och vila!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: