knockeduplife

Ny kategori!

Kategori: LCHF

Har startat upp en ny kategori i sidan, LCHF. Vi har hållit på i fyra veckor denna vecka och jag tycker att det går super bra. Har nästan inget sötsug alls och är inte hungrig. Måtte ju bara vara den bästa "dieten" att inte behöva känna hunger och att inte kunna stilla den. Hur som helst så prövar jag mig fram mellan många roliga recept så jag tänkte att om det är någon fler som är sugen att börja eller redan kör och behöver lite inspo så jag kan erbjuda lite grann iallafall. Igår åt vi pizza, aa du lästa rätt. Och den var riktigt smarrig. Här har ni receptet.
 
Botten:
4 ägg
4 msk olja
2 msk grädde
8 msk vatten
6 msk fiberhusk
2 krm bakpulver
 
Tomatsås:
1 burk krossade tomater
2 klyftor vitlök
2 nypor oregano
1 köttbuljong
 
Gör såhär:
Vispa äggen och saltet så att det blir fluffigt. Tillsätt resten av ingredienserna, blanda väl och låt det stå och svälla i 10 minuter.
 
Bred ut degen på bakplåtspapper. Jag lägger på ett till ark bakplåtspapper och kavlar sedan ut den så den blir jämn och fin. Grädda sedan 10 min på 225 grader eller tills botten fått färg. Koka upp tomatsåsen och låt svalna lite, kleta sedan ut allt på botten och lägg på allt du önskar på din pizza. Jag tog halloumi, rostbiff, skinka, oregano och strödde över riven mozzarela. Kan prövas av dem som inte äter LCHF så pass god var den.
 
Lycka till!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: