knockeduplife

Hemma från Lycksele

Kategori: Graviditeten

Äntligen hemma från Lycksele. Var ju som sagt dit idag för att göra en ny viktuppskattning. Och som jag redan förväntade så är det en stor bebis som lever i min mage! Hon kunde dock inte mäta ordentligt för att ben och armar var ivägen men av det hon kunde mäta så låg den på 4200 ungefär, det kunde hon garantera. "normala" barn ligger på 3500 och 20% över eller under det gjorde inte så mycket. Jag låg dock på 29% över så jag kunde förbereda mig på ett kejsarsnitt om jag inte hade jätte starka värkar, då kunde en normal förlossning vara aktuellt. Så lugn känner man sig inte, och definitivt inte att jag kan måsta vänta tre veckor till! Hur stor ska lillen vara då egentligen? Och om jag är såhär less nu, hur less ska jag vara då?
Man kanske ska börja ta och göra lite huskurer så det kan sätta igång någongång. För nu vill jag faktiskt att du kommer!

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Vad vägde han när han väl kom ut?

    jag fick också ett "det kan jag lova", men fyra dagar senare, då grisungen kom ut så vägde hon nästan ETT KILO mer än vad som var "utvlovat"! haha

    Enligt mätningen så skulle Meija väga ca 3700g, men när hon väl låg på vågen så stannade siffrorna på 4625g! :-)

    2012-02-20 | 13:16:15
    Bloggadress: http://mindofabitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här: