knockeduplife

Det här med snus.

Kategori: Allmänt

Det är ju ett jäkla liv om att man ska avstå från tobak när man är gravid.
Jag har snusar och jag vet att det inte är bra, men jag kan inte bara tvär lägga av. Måste trappa ner åtminstonde, väntar en timme innan jag får stoppa in nästa snus. Bisarrt jag vet! Men för någon dag sen tänkte jag att jag skulle prova på onico bara för att prova om de funkar. Fine! Det ligger något under läppen, men de smakar dåliga örter och efter en halvtimme är den bara kladdig och slipprig och sen åker omkring i munnen på eget bevåg. Så jag kan öppet och ärligt säga att jag håller mig till snus och trappar ner tills jag helt kan vara utan.





Och dessutom verkar det inte som att de är en sådan bra idé med onico eftersom att denna man använt onico i bara ett år och ser ut såhär? Jag vill inte ha såna tänder...

Kommentarer

  • Stina säger:

    Snusa du... Jag vet många som snusat under grav och det blev barn av dom me

    2011-09-12 | 20:34:37
  • Ida säger:

    Jag rökte i början av min graviditet ( men snusar nu ) , men la av helt när jag hade trappat ner och kände mig redo. Min dotter föddes utan problem och mår bra =)

    Så ta den tid du behöver!

    Kram

    2011-09-13 | 21:49:02
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/anywaymom
  • hoho jolnissan säger:

    jag snusat undar min grav and mit barn dødas under føddsel.

    2012-03-15 | 10:54:48

Kommentera inlägget här: