knockeduplife

Bara en notis

Kategori: Allmänt

Någonting som jag har börjat störa mig på nå så otroligt mycket är, när folk kommer fram med en blick i ögonen och säger - Det kommer gå bra för dig, inget att oroa sig över, jag tror på att du kommer klara det etc etc.
HALLÅ!? Har jag sagt att det inte skulle gå bra? Ser det ut som att jag håller på att bryta ihop? Det är som att folk tittar "ner" på en bara för att jag är gravid, ung och inte är i ett förhållande. Hahaha. Väljer att skratta istället för att gråta, för jag tycker det är lite patetiskt. Att mina vänner stöttar mig är en sak, men när bekanta människor som man inte delar ett litet skit med förutom att man hamnat på samma fest förr kommer med stöttande ord får en att skratta.
En sak är klar, jag är inte ett dyft orolig över att det skulle gå dåligt, inte alls ledsen över att jag kommer att vara själv i det här. Och framför allt så har jag inte tänkt gå omkring med en skam, för att jag är i den sits jag befinner mig i. Kunde inte vara lyckligare, har familj som är till stor hjälp, vänner som verkligen visar vilka bra och goda vänner dem är. Så om du som har tänkt säga något så räcker ett grattis, jag behöver inte dina pushande ord om än du kanske menar väl.
Är ingen bitterfitta.

Kommentarer

  • ylwawiie säger:

    Jag vill inte bara säga grattis, jag vill säga att det kommer gå kickass och du kommer rocka som mamma!! Inte för att du eller jag tror någonting annat, utan för att det kommer bli så helt enkelt. PLUS att jag kommer få världens finaste kusinunge och ungen kommer ha en skitbra mammakusin. Så enkelt är det! ;)

    2011-09-19 | 09:26:32
    Bloggadress: http://smurfsnopp.blogg.se/
  • stina säger:

    Men skillnaden är ju då just att de faktiskt bara är bekanta som inte vet bättre liksom, vi som känner dig vet ju vilken kickass-brud du är så vi vet ju också redan att det kommer gå hur bra som helst:)

    2011-09-21 | 19:08:41

Kommentera inlägget här: