knockeduplife

Gaddning?

Kategori: Allmänt

Jag undrar om man kanske ska ta och boka en tatueringstid snart. Håller på att vara dags, eller rättare sagt håller på att vara dags att tatueraren hör av sig som han skulle göra, men har en känsla av att han glömt bort lilla mig så jag får nog ta och ringa själv. Har ju som redan planerat hela "sleaven" jag ska göra och det kanske är dags att börja åtminstonde. Men vart ska man börja? Vill lämna öppet en plats där jag kan få in ett fint typsnitt på lillens namn när den kommer. Känner mig helt tom på kroppen så kanske ska ta och ringa på måndag så man får det gjort. Så får det bli!

Kan ju ta och visa dem få jag har nu.

Detta är min första, och har väl hållt  på med den fem eller sex gånger och är fortfarande inte nöjd. Ritade upp den själv men resultatet blev helt annars. Men just nu är jag så less på att fortsätta med den på ett tag.


Detta är den andra, är en sydsamisk symbol för fågel. Får jämt påståenden om det är en kniv eller en ljusstake haha. Men nej de är bara en symbol. Det är nog en tatuering jag aldrig kommer att ångra. Dels för att den är så enkel och för att den står för något.



Den senaste. Var egentligen tänkt att jag skulle göra en annan men fem minuter innan så blev det denna istället.
Är också en ganska enkel liten en.



Upd: Har sett era kommentarer och det var ju en himla tur, hade ingen aning att det inte var olämpligt att tatuera sig när man är gravid. Det är nog något jag inte hade tänkt på alls. Så tack för upplysningen :)

Kommentarer

  • Marra säger:

    Man får inte tatuera sig när man är gravid!! Har bönat och bett men NEJ!! Ha ringt andra tatuerare bara för att höra om jag får samma svar och d är SERIÖSA TATUERARE TATUERAR INTE GRAVIDA!! :-(

    2011-10-28 | 20:24:06
  • e säger:

    Man får heller inte tatuera sig vid amning!

    2011-10-28 | 20:47:52
  • j säger:

    Du borde inte tatuera dig medan du är gravid. Det är inte säkert färgen tar, och risken för infektion är större :/

    2011-10-28 | 21:03:50
  • Anonym säger:

    Jag har tatuerat mig när jag ammade och inte gjorde de något.. Men när man är gravid ska man nog undvika de...

    2011-10-29 | 15:42:12
  • Anonym säger:

    Man får absolut inte tatuera sig när man ammar.

    Om någon har låtit dig göra det så var det inte särskilt professionellt!

    2011-11-01 | 18:07:04

Kommentera inlägget här: